Thursday 31 October 2013

Õpilepingu teine, täiendatud variant

Kuna pool õpikeskkondade ja õpivõrgustike kursusest on läbitud, siis vaatasin üle ka õpilepingu, mis sai koostatud kursuse alguses. 


Teema. Mida soovin õppida? Mis valdkond? 

Soovin õppida tundma ja kasutama õppetöös erinevaid (personaalselt ja/või grupiviisiliselt kasutatavaid) õpikeskkondi, vahendeid ja  tehnoloogiaid. Samuti huvitab kasutatatavate tehnoloogiate, vahendite, õpikeskkondade mõju õpitulemustele. 

Eesmärgid. Mis on minu õpiprojekti eesmärgid? Miks ma tahan just seda teemat õppida? Mis sunnib mind seda õppima? 

Erinevate õpikeskkondade, vahendite ja tehnoloogiate tundmine võimaldab mul edaspidiselt neis paremini orienteeruda ning oma töös (õpetajana, kolleegina, nõustajana) kasutada. Leida vastus küsimusele: "Kuidas muuta õppetöö õpilase jaoks huvitavamaks?". 

Strateegiad. Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras? 

Uurin õpikeskkondi, vahendeid, tehnoloogiaid ja nende kasutamist käsitlevaid eesti- ja võõrkeelseid materjale, arvamusi ja tagasisidet. Katsetan ja analüüsin, reflekteerin, tutvun kaasõppijate uuringutega. Püüan kaaslaste poolt katsetatut võimalusel ja/või vajadusel ise oma töös kasutada. 

Vahendid/ressursid. Missuguseid vahendeid ma kasutan eesmärkide saavutamiseks (inimesed, materjalid, tehnoloogia)? Kuidas ma neile ligi pääsen? 

Kasutan eesmärkide saavutamiseks õpikeskkondi, vahendeid ja tehnoloogiaid käsitlevaid materjale nii veebis kui ka trükis. Eesmärkide saavutamiseks katsetan ise ning tutvun kursusekaaslaste tegevustega selles valdkonnas.

Hindamine. Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda? 

Eesmärk on saavutatud kui rakendan oma töös erinevaid õpikeskkondi, vahendeid, tehnoloogiaid valides neid õppija vajadustest ning võimalustest lähtuvalt. Kujundan seisukohad kasutatud õpikeskkondade, vahendite ja tehnoloogiate kohta, mida kaaslastega jagada. Õpilaste õpitulemused on paranenud ning osalemine õppes aktiivne. 

Reflektsioon. Mis on minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida pean järgmisena tegema? 

Ajaplaneermine! Õppimine ja täiskoormusel töötamine samaaegselt on loonud olukorra, kus kipun mõnigal juhul kodutöid lihtsalt ära tegema, pikemalt sisusse mõtlemata.  Ajamahukas on ka n-ö asjalike materjalide otismine-leidmine. Vahel tunduvad tähtajad olulisemad, kui töö sisu. 

No comments:

Post a Comment