Tuesday 17 September 2013

Mis on õpikeskkond?

Kui mina mõtlen tagasi oma nn koolitee algusesse, siis õpikeskkonnaks võis pidada mitmeid klassiruume ning kodu, kus õppimisega tegelesin. Oluliseks isikuks õpingute läbimisel sai pidada õpetajat, kes tunde läbi viis, õpetas, jagas koduseid ülesandeid ning neid kontrollis ja hindas. Tänaseks on õpikeskkond kardinaalselt muutunud. Suur osa sellest on liikunud veebi (suletud ja avatud keskkonnad, nt Moodle, VIKO, blogid jt). Alles on jäänud küll klassiruumid, õpetajad, kodud, kuid nende osatähtsus õpingutes on muutunud väiksemaks. Õpikeskkonda on jõuliselt juurde tulnud kaasõppurid, kellega koos tehakse rühmatöid, kes koostavad oma kodutöödena uusi õppematerjale jne. Õpetaja roll on muutunud õpikeskkonnas oluliselt. Õpetaja ei ole lihtsalt õpetaja selle sõna otseses tähenduses, vaid pigem suunaja, juhendaja, grupijuht. Kui varem mängis õppimisprotsessis ruurt rolli koht või ruum, siis nüüd ei ole enam niivõrd oluline kus õpitakse, vaid mida õpitakse, mil viisil õpitakse. Varemalt olid õppurid niiöelda passivsed õppijad, kuulates loenguid, täites ülesandeid jne. Nüüd oodatakse õppurilt aktiivsust, enam kaasõppuritega suhtlemist, teadmiste ja kogemuste jagamist, ka oma tööde analüüsimist, enesereflektsiooni... 

Kuidas mina defineeriksin kaasaegset õpikeskkonda? 

Õpikeskkond on keskkond, kus toimub õppimine ja teadmiste rakendamine läbi aktiivse suhtluse ja juhendamise.

No comments:

Post a Comment